تبلیغات
فکری نو { آشـ ـیــ ـانـ ـه اے بـ ـراے پـ ـرواز ! } - خادمی: پوری حسینی را به خدا واگذار می کنم/ چرا با اتهام زدن به دیگران بحث منطقی را به حاشیه می برید؟
پنجشنبه 29 مهر 1395  12:58 ب.ظ    ویرایش: یکشنبه 20 خرداد 1397 12:00 ب.ظ


مدیرعامل سابق گروه ماشین سازی تبریز در گفتگو با «نصر»/
خادمی: پوری حسینی را به خدا واگذار می کنم/ چرا با اتهام زدن به دیگران بحث منطقی را به حاشیه می برید؟


مدیرعامل سابق گروه ماشین سازی تبریز در واکنش به اتهام زنی رئیس سازمان خصوصی سازی با به بیان کلمه استرجاع گفت: من آقای پوری حسینی را به خدا واگذار می کنم.

به گزارش سرویس اقتصادی نصر، "علی اکبر اصل خادمی" با تشریح عملکرد 6 ساله خود در گروه ماشین سازی تبریز، به خبرنگار «نصر» گفت: من از سال 89 مسئولیت ماشین سازی تبریز را بر عهده گرفتم و همه تلاشم بر اساس 4 محور ایجاد سینرژی با شرکت های مختلف، توسعه بازار، توسعه محصول و توسعه آی تی بود و ما بر همین اساس 14 محصول جدید وارد خط تولید گروه ماشین سازی تبریز کردیم و دستگاه های cnc را وارد خط تولید کردیم و 30 درصد فروش سالیانه ماشین سازی به این محصولات اختصاص یافت.

وی ادامه داد: ما در این مدت کل بدهی بانک ها را پرداخت کردیم و بدهی های مالیات و بیمه تامین اجتماعی را تسویه حساب کردیم، اما از اول سال 94 شرایط کلی صنعت کشور با رکود سنگینی مواجه شد و ماشین سازی هم با توجه به مشکلاتی که سازمان خصوصی سازی ایجاد کرده بود، با بحران مضاعفی روبرو شد و من طی این مدت بارها نسبت به شرایط نگران کننده گروه ماشین سازی تبریز هشدار دادم، اما متاسفانه از هیچ جایی پاسخ نگرفتیم.

* سازمان خصوصی سازی مانع حمایت «ایدرو» از ماشین سازی شد

خادمی افزود: مکاتبات ما و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با سازمان خصوصی سازی برای خارج کردن گروه ماشین سازی تبریز از بن بست نتیجه نداد و آن ها به ما کمک نکردند. سازمان گسترش به عنوان سازمان مادر ماشین سازی انصافاً ما را کمک زیادی کرده بود، ولی سازمان خصوصی سازی مانع ادامه کمک های سازمان گسترش شد. این مسائل دست به دست هم داد تا بحران سازی در ماشین سازی تبریز به اوج خود رسد.

وی از ادامه تولید و صادرات گروه ماشین سازی تبریز گفت و افزود: ما در همه شرایط سختی که سازمان خصوصی سازی برای مدیریت ماشین سازی ایجاد کرده بود تولید و صادرات محصول را ادامه دادیم، اما در سال 94 تحریم های سازمان خصوصی سازی شدیدتر شد و دست سازمان گسترش را هم برای حمایت از ماشین سازی بست. یک موضوع سیاسی بعداً در خود سازمان گسترش به وجود آمد که عده ای در بدنه این سازمان با ماشین سازی مخالفت کردند و برنامه های ماشین سازی را رد کردند. ما از هر طرف در فشار بودیم.

* صدا و سیما را به تریبونی علیه ماشین سازی تبدیل کردند

مدیرعامل سابق گروه ماشین سازی تبریز از فضاسازی علیه ماشین سازی تبریز در صدا و سیما به شدت انتقاد کرد و گفت: آقای پوری حسینی در یکی از برنامه های تحلیلی شبکه دو که در ساعت 23 شب پخش می شد، صدا و سیما را به تریبونی برای تخریب و اتهام پراکنی علیه گروه ماشین سازی تبریز کرد و سخنان عجیبی مطرح کرد و ادعا کرد مدیران شرکت پاداش میلیاردی دریافت می کنند و برای همین مانع خصوصی شدن این کارخانه می شوند.

علی اکبر اصل خادمی تاکید کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فقط یک بار به من مبلغ 5 میلیون تومان پاداش داده است، اگر غیر از آن مورد کسی ثابت کرد که من پاداش دیگری دریافت کرده ام، کل زندگی ام را به وی می دهم. آقای پوری حسینی با وقاحت تمام علیه بنده در صدا و سیما و رسانه ها اتهام زنی کرده و ادعا می کند که بنده مانع خصوصی شدن این کارخانه شده ام.

وی ادامه داد: رئیس سازمان خصوصی سازی بار دیگری هم در برنامه گفتگوی ویژه خبری استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران دلسوز مجموعه ماشین سازی را زیر سوال برد. ما مانع واگذاری ماشین سازی تبریز نبودیم، حرف ما این بود که آقای خصوصی سازی شما از سال 82 ماشین سازی را واگذار می کنید، اما نتوانسته اید. ماشین سازی 13 سال فریز مدیریتی شده، اگر هر مجموعه مادر صنعتی مانند ماشین سازی در چنین شرایطی قرار بگیرد از بین می رود.

مدیرعامل سابق گروه ماشین سازی تبریز به اتهام زنی اخیر "میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی" نسبت به خود اشاره کرد و گفت: من کلمه "استرجاع" را به زبانم می آورم "انا لله و انا الیه راجعون" و آقای پوری حسینی را به خدا واگذار می کنم. ای مردم، ای کارشناسان بیایید بررسی کنید کدام مجموعه مادر صنعتی می تواند 13 سال فریز مدیریتی شود؟ با این وضعیت نمی شود کارخانه ای به آن عظمت اداره شود، توسعه اش پیشکش.

خادمی افزود: موقعی که شما حتی نمی توانید طبق مقررات سازمان خصوصی سازی قرارداد هم امضا کنید، چطور یک مجموعه صنعتی اداره شود؟ آقایان قبل از اینکه با سو استفاده های سیاسی از مسائل، بهانه جویی کرده و این و آن را زیر سوال برده، کارگران را بیکار کرده و کشور را با مشکل مواجه کنند، به منافع ملی کشورمان فکر کنند.

* پوری حسینی بر خلاف منافع ملی عمل می کند

وی تصریح کرد: آقای پوری حسینی سیاست هایی غیر از منافع ملی را در سازمان خصوصی سازی دنبال می کند که در خلاف سیاست های اقتصادی دولت و چشم انداز 20 ساله نظام است. مگر همین آقای پوری حسینی به رد دیون شدن شرکت های دولتی در دوره دولت قبلی اعتراض نداشت؟ بر چه اساسی سهام ماشین سازی را به صورت رد دیون به صندوق فولاد واگذار کرد؟ مگر ماشین سازی بازیچه این و آن است؟

مدیرعامل سابق گروه ماشین سازی تبریز گفت: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس هم مدیریت ماشین سازی را زیر سوال بردند که ما مانع واگذاری ماشین سازی شده ایم؛ کمی انصاف هم خوب است. مگر همه نمایندگان مجلس استان به دولت نامه ننوشتند که ماشین سازی نباید واگذار شود و به ایدرو بازگردد؟ نماینده ای که گفته خادمی مانع خصوصی شدن ماشین سازی شده لااقل روی امضای خودش می ایستاد. این درست نیست که دیگران متهم کنیم، این حرام است، اگر به فردای قیامت هم اعتقاد داریم.

* خدا گالیله را رحمت کند

خادمی خاطرنشان کرد: من مدیر تا کنون یک بار هم چنین چیزی ننوشتم که ماشین سازی واگذار نشود؛ اما همیشه انتقادهایم را نسبت به عملکرد سازمان خصوصی سازی بیان کرده ام. ماشین سازی را از درون تهی کرده اند. ما بارها تاکید کرده ایم که باید خطوط تولید ماشین سازی نوسازی شود. ما نگفتیم ماشین سازی واگذار نشود، گفتیم نوسازی شود و بعد خصوصی شود، وزیر صنعت هم بارها همین را تاکید کرد، اقای مفیدی هم در جلسه واگذاری با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی همین مسئله را مطرح کرد و آقای طیب نیا هم اعتراف کرد که متاسفانه ما برای چنین طرح های خوبی نمی توانیم تصمیم بگیریم، آقای مفیدی پایش را زمین کوبید و گفت خدا گالیله را رحمت کند، این حادثه در حضور همین اقایان اتفاق افتاد. در شورای عالی واگذاری در حضور همه مسئولان این مسائل مطرح شده است، علتش هم این است که ماشین سازی شرکت کوچکی نیست و خصوصی کردن آن به این راحتی ها نیست. چرا چنین بحث مهمی را با چنین حرف های بی خردانه ای به حاشیه می برند؟ به والله این جزو خواص ارزش های انقلاب ما نیست، در هیچ کجای دائره المعارف انقلاب ننوشته که بیاییم جمع شویم و یک ساختار صنعتی قدرتمند را از بین ببریم.

* چرا با اتهام زدن به دیگران بحث منطقی را به حاشیه می برید؟

وی افزود: چرا چنین برخوردهایی انجام می شود و چرا با اتهام زدن به دیگران بحث منطقی را به حاشیه می بریم؟ بزرگترین مشکل ما در خصوصی سازی این است افرادی سرکار قرار دارند که تفکر کارآفرینی ندارند و با فضای کسب و کار کشور آشنا نیستند. چطور شده که امروز توسط دادگستری چندین کارخانه مانند ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی، رخش خودرو دیزل و... نجات پیدا می کند، اما در سازمان های متولی امر دیدگاه هایی ضد فضای کسب و کار حاکمیت دارند.

خادمی اظهار کرد: من با هیج کس غرض شخصی ندارم، در راس سازمان خصوصی سازی باید کسی باشد که با فضای کسب و کار و صنعت کشور آشنایی کاملی داشته باشد. این روند باید اصلاح شود و کسی سرکار بیاید که گره گشایی کند، نه اینکه گره ها را کورتر کند.

* ریشه بسیاری از مشکلات صنعت کشور در همین سازمان خصوصی سازی نهفته است

وی گفت: خصوصی سازی قانون است و ما به قانون اعتقاد داریم. من برای استقرار این قانون سال ها جنگیده ام و از زیر توپ و تفنگ ها جان سالم به در برده ام. وصله مخالفت با قانون به ما نمی چسبد. من برای این کشور جانم را گذاشته ام و زندگی ام را برای دفاع از کشور و بعد در صنعت گذاشته ام. امروز به عنوان متخصص این امر می گویم که ریشه بسیاری از مشکلات صنعت کشور در همین سازمان خصوصی سازی نهفته است و باید این روند اصلاح شود، مگر چه کسی با اصلاح مخالف است؟ مگر دولت با شعار اصلاح سرکار نیامده است؟ مردم با امید اصلاح امور به این دولت رای دادند، پس چرا به جای اصلاح اشتباهات گوش منتقدان را می برید؟

علی اکبر اصل خادمی در بخش دیگری با اشاره به استعفای خود از مدیریت عامل گروه ماشین سازی تبریز، گفت: من در مدت 6 سال مدیریت در ماشین سازی همیشه حقوق پرسنل را به موقع پرداخت کردم، روزی استعفا دادم که پس از 17 روز به تعویق افتادن حقوق، پرسنل شرکت در اسفند سال گذشته اعتصاب کردند؛ همان روز هم به بچه ها گفتم که این کارشان هم به زیان خودشان و هم مجموعه ماشین سازی است. من 6 اسفند استعفاء دادم و 9 اسفند 850 میلیون اعتبار به شرکت تعلق پیدا کرد! ما برای تامین رفاه پرسنل هم کارهای بسیار خوبی انجام دادیم و مسکن مهر پرسنل را تامین کردیم و کارها خوب پیش می رفت، اما صدایی نا مرئی می آمد که هر چقدر تلاش می کنید فایده ای ندارد و ما نخواهیم گذاشت. نمی دانم تعطیل شدن ماشین سازی به نفع چه کسانی است، رسانه ها باید این قضیه را پیگیری کنند.

وی در پایان با اشاره به احتمال واگذاری سهام گروه ماشین سازی تبریز به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، گفت: هر مجموعه ای سهام ماشین سازی تبریز را بگیرد باید روند جدیدی بر مبنای سرمایه گذاری جهت نوسازی خطوط تولید، ارتقای تکنولوژی تولید و صادرات گسترده محصولات آن که بازار بسیار خوبی در جهان دارد در پیش بگیرد. من طرحی داشتم که برای 10 هزار نفر در این مجموعه از محل سرمایه های غیر مولد ماشین سازی بدون اخذ ریالی از دولت اشتغال زایی می شد. شستا یا هر مجموعه دیگری سهام ماشین سازی را در اختیار بگیرد، باید این مهم را در نظر بگیرد که ماشین سازی به سرمایه گذاری جدیدی برای توسعه خطوط تولید خود نیاز دارد.

منتشر شده در نصرنیوز

   


نظرات()  
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

فکری نو { آشـ ـیــ ـانـ ـه اے بـ ـراے پـ ـرواز ! }

تا آزادی در انتقاد نباشد، ستایش ارزنده ای نیز وجود نخواهد داشت